Mai tippjeink a megfelelő módon történő információ-átadást, munkaidő-beosztást, illetve a hatékony e-mailezést érintik!
Adja át tudását 5 egyszerű lépésben
A munkavégzésre pozitív hatást gyakorló információkat és tudást a lehető leghatékonyabban kell átadni az alkalmazottaknak. Ezt az alábbi öt egyszerű lépésben teheti meg igazán sikeresen:
1. Kezdje egy időbeli példával, ami által láthatóvá válik az információ hasznossága: például „A munkaideje végére képes lesz…", illetve „Egy hét után láthatóan gyorsulni/javulni fog a feladatvégzése/hatékonysága”, stb.
2. A tudás- vagy információátadás ne tartson tovább 10 percnél.
3. Néhány ponton álljon meg a beszédében, és kérdezzen vissza: „Kérem, mondja el, hogy hogyan értelmezte az általam elhangzottakat". Mindezt annak érdekében, hogy az információ ne torzuljon az átadás során félreértések miatt!
4. Figyelje az előző pontban kérdezettekre adott válaszokat, adott esetben pedig konkrét javaslatokkal egészítse ki válaszát, ha valami nem tiszta az alkalmazottak számára.
5. Ismételje meg a 2., 3. és 4. lépést akár többször is a nap különböző időpontjaiban!
Irányítsa tudatosan a rendelkezésre álló időt, és tudja azt is, hogy mikor kell abbahagynia a munkát
Tudja, hogy mikor kell abbahagynia a munkát – néha a „jó” elég, nem kell mindig mindennek „kiválónak” lennie! Ha maximalista típus, vagy pedig úgy érzi, hogy mindig valamit még hozzá tudna tenni az adott munkához, akkor tegye fel önmagának a következő kérdéseket:
1. Ha még több időt szán az adott feladatra, akkor az jelentős és látványos hozzáadott értékkel fog járni?
2. Nagyobb anyagi haszna származik abból, ha még munkavégzéssel tölt néhány órát?
3. Valaki észre is venné az így bekövetkező többletmunkát, vagy bárkit is érdekelne az?
4. Segítség nélkül elérte-e a saját tudásának és lehetőségeinek felső határát?
5. Többet teljesített-e már így is, mint amit elvárnak Öntől?
Az ezekre a kérdésekre adott válaszokból fog az csak látszani igazán, hogy eleget foglalkozott-e az adott feladattal!
Kerülje a zűrzavart levelezései során, gondoljon a munkatársaira is
Gyakran egyszerűen túl könnyűnek tűnik e-mailben elintézni dolgokat, ezért egyre több és több e-mailt fogunk küldeni munkánk során. Ebből könnyen káosz alakulhat ki, ami akkor fog fogadni minket, amikor megnyitjuk az email fiókunkat.
Íme néhány tipp, hogyan lehet mindezt elkerülni:
1. Egy-egy feladat- vagy témakört egy megfelelő „Tárgy”-jelzéssel ellátott e-mailben tárgyaljon, azon belül természetesen lehet részletekbe menően vagy lista-szerűen is.
2. Fogja üzenetét rövidre, viszont levele tartalmazzon minden szükséges információt ahhoz, hogy a másik fél az alapján kielégítő választ tudjon rá adni.
3. Egyértelműen és röviden adja meg a levél tárgyát, ne legyen terjengős.
4. Csak az illetékeseknek küldje el, szükségtelen minden munkatársat hozzáadni a címzettek listájához.
5. Kerülje az egy szavas válaszokat, és az indokolatlanul megnyomott „Válasz mindenkinek” gombot!