BME Lean LOGISZTIKA

A blog szerkesztői logisztikai rendszertervező mérnökök, akik a klasszikus logisztikai folyamatfejlesztési eljárásokat ötvözik a lean menedzsment filozófia elveivel és módszereivel!

Facebook fanbox

"Mindennapi lean" tippsorozat #6

2011.08.22. 13:42 Antal Norbert

Mai tippjeink az alkalmazottak motiválásáról és a folyamatábrák hasznosíthatósági lehetőségeiről szólnak!
 

Hogy többet megtudjunk az alkalmazottak céljairól és értékeiről, derítsük ki, hogy mi a fontos számukra

A célok és értékek az egyéni motiváció elsődleges forrásai - ezeket alakíthatjuk is az alkalmazottak hatékonyságának növelése érdekében abban az esetben, ha az egyéni motivációhoz passzoló elvárásokat támasztunk!
Hogy feltárjuk az egyéni motiváció forrásait, kérdezzük meg a következőket:
1. Mit értékel a leginkább, mi számára a legfontosabb?
2. Mi a legfontosabb számára a munkavégzését és a saját karrierjét tekintve?
3. Mi az elsődleges célja a munkájával, milyen karrier-utat lát maga előtt?
4. Mi jelenti számára a legnagyobb megelégedettséget és jutalmat a munkájában?
5. Mi elégíti ki a legkevésbé, és miért?


Kössük össze az alkalmazottak fejlődési terveit a jelenlegi és jövőbeni vállalati célokkal, szükségletekkel

A saját elvárásaink mellett osszuk meg alkalmazottainkkal a vállalatunk elvárásait is. A siker feltétele az is, hogy a teljesítménnyel és viselkedéssel szembeni elvárásaink kijelöljék az alkalmazottak számára a vállalatban betöltött jelenlegi és jövőbeli szerepeket és feladatokat is - a szervezeti és az csapat-szintű célokkal, valamint a piaci és üzleti kihívásokkal együtt egyaránt.
Ennek érdekében a következő információkat mindenképpen osszuk meg az alkalmazottainkkal:
1. A világos teljesítménybeli elvárásokat a szükséges szaktudás és elméleti ismeretek megfogalmazásán keresztül.
2. A vállalati misszió és vízió pontos mibenlétét.
3. A vállalatot érintő külső nyomásokat, például szakterületi trendeket, versenytársak viselkedését, innovációkat, valamint a technikai és az elméleti háttérben bekövetkező fejlődéseket és fejlesztéseket is.
4. A vállalattal szemben támasztott legnagyobb elvárásokat, méghozzá úgy levezetve, hogy a jövőben az egyén munkájára pontosan miben számítunk az ezeknek való megfelelésben.



Több esetben is kimondottan javasolt folyamatábrákat használni:

1. Egy folyamat során szükséges mérési pontok meghatározásához.
2. Lehetséges folyamatfejlesztések meghatározásához.
3. Egy probléma forrásának pontos meghatározásához.
4. Egyes folyamatok és eljárások alkalmazási lehetőségeinek feltárásához.
5. Kritikus pontok meghatározásához (például ügyfelek és beszállítók esetében).

 

Szólj hozzá!

Címkék: mindennapi lean tippsorozat

A bejegyzés trackback címe:

https://leanlogisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr943171000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.